Avustralyalı bilim insanları, hamilelikte alınan balık yağının bebeklerin zekası üzerinde etkisi olmadığı sonucuna vardı.
Güney Avustralya Sağlık ve Tıbbi Araştırmalar Enstitüsü tarafından yürütülen araştırma, hamileyken balık yağı almanın bebeğin beyin gelişimini üzerinde etkili olmadığını ortaya koydu.
KATILIMCILAR 2 GRUBA AYRILIP İZLENDİLER
Çalışma kapsamında 2 bin 500 kadın 10 yıl boyunca hamileliklerinden itibaren çocukları 7 yaşına gelene kadar izlendi. Katılımcıların bir kısmına balık yağı takviyesi verilirken bir kısmına da plasebo verildi.
BEBEK ZEKASI ÜZERİNDE ETKİSİ YOK
Araştırmanın sonunda bir omega-3 asidi olan ve katılımcılara 800 miligram dozda verilen dokosaheksaenoik asit (DHA) takviyesinin bebeklerin zekası üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı görüldü.
“SAĞLIKLI VE DENGELİ BESLENİYORSA BEYİN GELİŞİMİ TAKVİYEDEN ETKİLENMEZ”
Araştırmanın yazarlarından Dr. Jacqueline Gould, “Hamile bir kadın sağlıklı ve dengeli besleniyorsa bebeğin beyin gelişimi balık yağı takviyelerinden etkilenmeyecektir” dedi. Balık yağı takviyesinin erken doğumları nispeten azalttığını söyleyen Gould, “Daha kapsamlı bir çalışma ile bu durumu teyit etmeye çalışıyoruz” ifadesini kullandı.
Çalışmanın sonuçları “Journal of the American Medical Association” dergisinde yayımlandı.
Kaynak: Posta
-
1 Yenidoğan sarılığı hakkında bilinmesi gerekenler
-
2 Tüp bebek tedavisinde şartlar değişiyor!
-
3 Mutlu bir bebek büyütmek…
-
4 Doğum izinlerinde yeni düzenleme
-
5 Otizmin erken belirtileri nelerdir?
-
6 Bebeklerde bu virüse dikkat!
-
7 Gebelikte magnezyum eksikliği belirtileri
-
8 Yürüme zamanında genetik faktör ne kadar etkili?
-
9 Hatalı yatış bebekler için çok riskli!
-
10 Kalp hastalığı tarama programı başladı
