Çocuğunuza ilacı şeker diye vermeyin…

Çocukların ilaç içmesini kolaylaştırmak için ilaçların şeker olarak gösterilmesi son derece yanlıştır. İlaç kutusunu gören çocuk şeker olduğunu düşünerek bu ilaçları yutabilir ya da arkadaşına, küçük kardeşine verebilir. Bu problemi önlemek için ise çocuğa ilaçların “ilaç” adı altında verilmesi gerekir.
 
İlaçlarınızı çocuğun önünde içmeyin
Anne ve babasını ilaç içerken gören çocuklar bunu taklit ederek ilaç içebilmektedir. Çocuklara gece karanlıkta ilaç verilmesi de doğru değildir. İlacın saati eğer çocuğun uyku saatine denk geliyorsa ilaç saatini birkaç saat öne çekmek büyük bir problem yaratmaz. Fakat çocuğu uyandırmamak için karanlıkta verilen ilaçlar karıştırılabilir ve yanlış ilaçlar içirilebilir.
 
Zamanı geçen ilaçları çöpe atmayın
Çöpte bulunan ilaçları yiyerek zehirlenen çok sayıda çocuk vakasına rastlanmaktadır. Çöplerden beslenen pek çok insan olduğu unutulmamalıdır. İlaçlar imha edilmek için tuvalete dökülebilir.
 
İlaçları kimyasal maddelerle aynı yerde bulundurmayın
Böcek ilacı ile öksürük şurubu aynı rafa konulduğunda karıştırılabilir. Bu tehlikeye çok dikkat edilmesi gerekir. Çocuklarda hayati tehlikeye neden olan bu tür zehirlenmeler sık görülmektedir.
 
Zehirlenmeyi anlamak için…
Ebeveynler çocukları ilaç içerken görebilir, ortada boş ilaç kutularını fark edebilir ya da çocuğun garip hareketlerinden anlayabilir. Çocukta beklenmedik uyku hali, kusmalar, garip kokular, dengesizlik, peltek konuşma gibi belirtiler zehirlenmenin belirtileri olabilir. Evde eksilen veya boşalan ilaç kutularının takibinin yapılması çok önemlidir. İlaçları çocuğun içip içmediğinden emin olmak için acilen bir hastaneye gidilmelidir.
Kaynak: www.medikalakademi.com.tr/
Yazıyı Oylayın


Yorum Ekle

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading...
Menu Title